2018-05-23 | WARSZAWA
Partnerem serwisu jest:

Wszystko, co musisz wiedzieć o Google Shopping

Bez kategorii

Autor: Multimedia 4

wszystko-co-musisz-wiedziec-o-google-shopping

Google zakupy to innowacyjny system, który został stworzony dla wygody zarówno nabywców, jak i sprzedawców różnego rodzaju towarów. Obsługa tego narzędzia jest prosta, można by rzec intuicyjna, dla obu stron. Tym pierwszym zapewnia ona dostęp do wielu produktów i możliwość porównania cen w różnych sklepach, drugim natomiast pozwala dotrzeć do większej grupy potencjalnych kupujących.

Reklama w Google – zasięg, którego nie zapewni nikt inny

Olbrzymią zaletą tej formy reklamy jest liczba osób, które codziennie korzystają z najpopularniejszej wyszukiwarki. Ciężko znaleźć drugie takie miejsce w sieci, a więc dlaczego nie wykorzystać tego faktu również w kontekście zakupów internetowych? Pewnie w ten sposób myśleli właściciele Google, wdrażając prezentowany system.

Udało im się to całkiem nieźle, bowiem stale rośnie liczba firm biorących udział w tym programie. Oferują one klientom produkty przeróżnych rodzajów, od tych najbardziej prostych i drobnych, po bardziej rozbudowane oraz mające wyższe ceny. Cały sukces tego przedsięwzięcia bierze się w dużej mierze właśnie z ogromnej liczby osób odwiedzających Google każdego dnia. Co więcej, konkretne oferty zakupu produktów są im podawane w bardzo sprytny sposób.

Prosta obsługa Google zakupy dla nabywców

Każdy, kto wpisze w wyszukiwarce nazwę interesującego go produktu, ma szansę błyskawicznie ujrzeć kilka różnych ofert, mając od razu podaną cenę. Z reguły jeżeli wpisujemy konkretną nazwę, podając często szczegółowy symbol wersji, to jest to oznaką, że możemy być potencjalnie zainteresowani kupnem tej rzeczy.

Przecież gdyby tak nie było, to czy znalibyśmy szczegółowe oznaczenie produktu, np. „J5 2017”? To właśnie na podstawie takiego wniosku pracownicy Google wpadli na pomysł wykorzystania roli wyszukiwarki do szybszego kojarzenia nabywców ze sprzedającymi. Jednym krokiem przechodzi się tutaj „od przeglądania do zakupu”.

Płatność za kliknięcia (CPC) w Google zakupy

Szeroki zasięg i prosta obsługa to nie jedyne zalety, jakie daje nam system Google zakupy. Jego nieocenioną zaletą jest również możliwość prowadzenia bardzo szczegółowej analityki internetowej – po połączeniu swojego konta z kontem AdWords ujrzymy wszystkie dane „czarno na białym”. Dzięki temu możemy być pewni, że płacimy jedynie za faktyczne rezultaty, a nie za samo uczestnictwo w programie. Ten układ szczególnie przypada do gustu właścicielom początkujących sklepów, które dopiero raczkują i muszą dużo inwestować, dlatego starają się znaleźć jak najwięcej sposobów by ograniczyć wydatki, ale jednocześnie coś zyskać.

Spójrzmy jednak prawdzie w oczy: reklama w Google to także dobra propozycja dla firm o mocnej pozycji na rynku, bowiem kto lubi przepłacać? Tutaj mamy do czynienia z prostą zależnością – więcej kliknięć = większy koszt reklamy, ale też jednocześnie większa szansa na to, że użytkownik kupi coś od nas. Tym bardziej, że oprócz złożenia zamówienia na konkretny produkt, którego poszukiwał w Google, może on przecież zapoznać się w naszym sklepie również z wieloma innymi ofertami, a niekiedy zostać nawet stałym bywalcem.

Dostępność tysięcy opinii w Google zakupy

Jedną z rzeczy, która sprawia że ludzie tak chętnie korzystają z Google podczas poszukiwania ofert sprzedaży interesujących ich produktów, jest dostęp do licznych opinii. Tak naprawdę można tutaj przeczytać, co na temat danego artykułu powiedział np. klient z Anglii, który kupił go w tamtejszym sklepie oraz zamieścił tam opinię. Dzięki odpowiedniej wtyczce, jego recenzja produktu pojawi się również na naszym ekranie w Polsce, a my (jako klienci – nabywcy) będziemy bogatsi o cenną wiedzę. Lokalny sklep nie da aż tak szerokich informacji.

Reklama w Google – przykłady innowacyjnych rozwiązań

Do ciekawych rozwiązań należy też remarketing dynamiczny, który pomaga przypomnieć klientom o produktach, których kiedyś poszukiwali, a o których – wydawałoby się – chwilowo zapomnieli. Niekiedy proces zakupowy jest mocno rozciągnięty w czasie, a nad nabyciem czegoś, co nie jest nam niezbędnie potrzebne, potrafimy się zastanawiać miesiącami. Google pomaga sprzedawcom umiejętnie wykorzystać tę cechę ludzkiej natury i subtelnie przypomnieć użytkownikowi o tym, o czym kiedyś marzył.


Komentarz

Zostaw opinię

Platforma Dialogu Hurtowego
 Kontakty. Interesy. Pieniądze.

 

 

....tu zaczyna sie dobry biznes - zobacz